Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach

Powiatowy Urząd Pracy
w Gliwicach

Pl. Inwalidów Wojennych 12
44-100 Gliwice

tel. 32 23 11 841
e-mail:

zobacz dojazd
Starostwo Powiatowe w Gliwicach
Miasto Gliwice
wyszukiwanie ofert pracy

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N
1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail
Formy archiwalne

wLUy0VUC8W33Xo_cB5zyRiye3enbtUxk1qX5sVVt6aMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

CKkbny6ULvirCFyCekncPrVO7ZZR5RV6I6sk2mqlo5At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

cMnW61NcRiVmdW4y8PCnw4LaOlDP87nBvN3Gwn6YZVwt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

5QRlM0mxHhcXd_xKaXdN_HWJdS4_rx210tT1A1qpWQMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

jKcp9cXPiNs4xPyT5ZA6YSGXm-JK7W7MixQXxZuUq54t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

fQb0YR0dJGELxnPAdsEIhGuGyLqNavgLYR1ULPCvE7At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

3pOtEOlKXKEzLUsKG7UJjs_AtLQ50xg8BZpyXWO2dqEt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

FLVlrIFRbOyiRhndxJutNHqMX4-34Ee8IXtYM0jsoEot-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

VMfYeI70gmpe4M7dHdYpoOhiteZ8oqa5BiLLG1fgNqct-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Roboty publiczne

Roboty publiczne to zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac organizowanych przez powiaty z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy, gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Organizator robót publicznych może wskazać pracodawcę, u którego będą wykonywane roboty publiczne. Beneficjentem pomocy jest wskazany pracodawca, jeżeli zgodnie z zawartą umową będzie uzyskiwał refundację kosztów wynagrodzeń, nagród i składek na ubezpieczenia społeczne za skierowanych bezrobotnych.

Organizator robót publicznych składa wniosek o organizowanie robót publicznych do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu ma miejsce wykonywania tych robót.

Organizator robót publicznych będący beneficjentem pomocy publicznej lub wskazany przez organizatora robót publicznych pracodawca, do wniosku dołącza się oświadczenie o niezaleganiu w dniu jego złożenia z zapłatą wynagrodzeń pracownikom, należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych.
Organizator robót publicznych będący beneficjentem pomocy publicznej w rozumieniu ustawy z 30.04.2004r o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2016r, poz. 1808 z późn. zm.) lub wskazany przez organizatora robót publicznych pracodawca, do wniosku dołącza informacje, zaświadczenia lub oświadczenia w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 i 2 tej ustawy.

Urząd Pracy w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów informuje wnioskodawcę o rozpatrzeniu wniosku i podjętej decyzji.
 
W przypadku gdy wniosek jest nieprawidłowo wypełniony lub niekompletny, Urząd Pracy wyznacza wnioskodawcy co      najmniej 7-dniowy termin na ich uzupełnienie. Wnioski nieuzupełnione we wskazanym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
 
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Urząd Pracy zawiera z organizatorem robót publicznych lub wskazanym pracodawcą umowę o organizację robót publicznych. Umowa określa szczegółowe prawa i obowiązki stron i jest zawarta w drodze zgodnego oświadczenia woli obu stron.
 
Realizacja ilości umów dot. robót publicznych uzależniona jest i realizowana do wysokości przyznanych na dany rok budżetowy środków finansowych.
 
Do wykonywania robót publicznych są kierowane osoby bezrobotne, zarejestrowane w Urzędzie Pracy. Warunkiem skierowania na roboty publiczne jest ustalenie dla bezrobotnego II profilu pomocy.

Urząd Pracy zwraca organizatorowi robót publicznych lub wskazanemu pracodawcy, który zatrudnił skierowanych bezrobotnych przez okres do 6 miesięcy, część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składek na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz 50% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
Na wniosek organizatora lub wskazanego pracodawcy refundacja może być przyznana na okres do 12 miesięcy w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak przeciętnego wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za każdego bezrobotnego, jeżeli obejmuje ona koszty poniesione za co drugi miesiąc zatrudnienia.
 
Wysokość oraz okres refundacji są ustalane w zależności od wysokości limitu środków Funduszu Pracy przeznaczonego na roboty publiczne w danym roku budżetowym.   

W przypadku rozwiązania umowy o pracę przez skierowanego bezrobotnego, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 ustawy z 26.06.1974r - Kodeks Pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy skierowanego bezrobotnego w trakcie okresu objętego refundacją albo przed upływem okresu 3 miesięcy, o którym mowa w ust. 6, Urząd Pracy kieruje na zwolnione stanowisko pracy innego bezrobotnego. W razie odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.         
Rozwiązanie stosunku pracy ze skierowanym bezrobotnym w okolicznościach innych, niż wskazane powyżej np na mocy porozumienia stron powoduje, iż Pracodawca nie dopełnił warunku wskazanego w umowie w zakresie utrzymania skierowanego bezrobotnego w zatrudnieniu. Nie dopuszcza się zatem skierowania innego bezrobotnego na zwolnione stanowisko pracy.
 
Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne dokonywana w ramach robót  publicznych stanowi pomoc de  minimis spełniającą warunki określone w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18.12.2013r w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej  do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013r, str. 1), Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18.12.2013r w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013r, str. 9).
 
 

Podstawa prawna:                                                                                                                                                                                                                                      1. Ustawa z dnia 20.04.2004r o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1065 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24.06.2014r w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne ( Dz. U. z 2014r, poz. 864),
3. Ustawa z 30.04.2004r o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2016r, poz.1808  z późn. zm.),
4. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18.12.2013r w sprawie stosowania art. 107  i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1) lub Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18.12.2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r.,  str. 9).

Informacje na temat aktualnie realizowanych ofert pracy w ramach złożonych już przez Państwa wniosków o w/w refundację, np. informacje o ilości skierowanych osób bezrobotnych itp., dostępne są w Centrum Aktywizacji Zawodowej w pokoju 007 oraz pod numerem tel. 231-18-41 wew. 305, 306, 309.

 

Godziny przyjmowania stron oraz składania wniosków:
pokój:

- pok. 106, I piętro tut. Urzędu - obsługa pracodawców/organizatorów

- biuro podawcze, parter tut. Urzędu - składanie wniosków o zawarcie umowy o roboty publiczne, składanie rozliczeń poniesionych kosztów w danym miesiącu

tel.: (32) 231-18-41 w. 312
przyjmowanie stron: poniedziałek – piątek
w godzinach 8.00-15.00

W razie pytań prosimy o kontakt:

 

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
Beata Śnioszek Specjalista ds. Programów   231-18-41 wew. 312
Monika Zdunek Specjalista ds. Programów
  231-18-41 wew. 312
Joanna Fatyga Specjalista ds. Programów - stażysta
 231-18-41 wew. 312
Magdalena Stelmaszek Specjalista ds. Programów - stażysta   231-18-41 wew. 312

 

       
       
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Roboty publiczne [ 6 ]
plik w formacie DOC WNIOSEK O ORGANIZACJĘ ROBÓT PUBLICZNYCH 26-01-18 08:56 92.5KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 92.5KB) pobierz
plik w formacie DOC Zgloszenie krajowej oferty pracy w ramach robót publicznych 17-01-18 11:27 98.5KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 98.5KB) pobierz
plik w formacie XLS Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 12-07-17 07:58 135KB pobierz plik w formacie XLS (rozmiar: 135KB) pobierz
plik w formacie DOC ZASADY ORGANIZOWANIA I FINANSOWANIA ROBÓT PUBLICZNYCH PRZEZ POWIATOWY URZĄD PRACY W GLIWICACH 19-09-17 15:31 97.5KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 97.5KB) pobierz
plik w formacie DOC Wniosek o refundację robót publicznych załącznik nr 1 - dot. umów zawartych od 18.09.2017 22-11-17 14:12 54.5KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 54.5KB) pobierz
plik w formacie DOC Informacja o rozwiązaniu umowy o pracę i uzupełnieniu stanowiska pracy załącznik nr 3 - dot. umów zawartych od 18.09.2017 22-11-17 14:19 30.5KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 30.5KB) pobierz
Utworzono: 2012-08-02 08:53 | Redagował: Beata Śnioszek 2017-12-19 08:14
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 1649
  • cnpIiW6-8hqAjonKVBNFoVEg6SqBw03wiwaavU2jpXMRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • E-4PYvGrBZoIeU9M2MrC1UhDsXkTYEFkb7ObOMc3VNURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • c8rjpJZsDjAR7jU0PNMiHUaqthWNLYpxzFRrBPrlTJQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • a93mHiDPw6JjB3UYKO2I_SFt5V9lR3iVUkM_ZmtDFQERyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • W0EwINNARuZcza5o6N57tWheQv_Fvi6X1m5PTRsuFoURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • cHEKhBPjy-mNVDbcqXMY7VynL_i20ijykWixYmGWcMoRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • V7BDpN47Yuk_05kOHB80NkOFx0P1ddSRmfb7EJ8aJUQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • sF4OgWI5wnoI8yQG-DCs6ulepnzcDYZ_ailCSOjFzmQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • xtZDQNOlTU2aCLlonHzFFmyg2IF6ZmUD_wltzkGYMW0RyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • 63fdQrPUnp6hxK7D_gCp5NFRjGpMk1dP_iFdkf8Ob7kt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • vKOX3-bJF1rVmprQwCxdj8RtJzO1qIrpl2iY_kk8gGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • 4vUjrtC9Cy7zDMVbmlUZ4v6tZekVzcoAFV1Xo889HGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • SFA_WlJGfPhr3XTV5biU07N4L1kkEdWFQ0TgKmouBb4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • rjZBWX-FHSIp4VFB41ZzgiJk8x_9633ygPakbDl7oBMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • xnagbicbB-V5_6bpqZya27ctF-lq9tbAn6ZEEQeMBFUt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • YZ_bGoq_XLBhRIJ6BW8wXewqDPdQNUpliYlozC99ks8t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • B_Rp150marZtE2fi-MfxcK1OHYX0o8QF179BAtsw5A4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • CrmTYZppF3coaTZLoMNo5hpzyzfV5XYMksHtWuTO6EYt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • Epe4kPnyYh2gz2N52CdVOtZ42AJxrPlxfaB5pcwd4Xst-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • s8GHdElifTsWjbiPBiyEFMIc17uCXsmR9BGoyUeXPRkt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Projektowanie stron: IntraCOM.pl